Smartphone populair zoek- en verkoopmiddel tweedehandsauto’s

Second slide

Doe RDW Kenteken Check nu!


✓ Gratis RDW voertuiggegevens
✓ Schadeverleden opvragen
✓ Aantal eigenaren natrekken
✓ Tellerstanden controleren
✓ Gestolen auto's check
✓ Bekijk APK vervaldatum
✓ RDW dagwaarde opvragen
15 okt , 2017,
Editor
, ,
No Comments

Mobiele telefoonUit onderzoek van AutoScout24 blijkt dat een aanzienlijk deel van de consumenten een tweedehandsauto zoekt door gebruik te maken van een smartphone. Maar liefst 80 procent van de bezoekers gebruiken een mobiele telefoon wanneer zij op zoek zijn naar een ‘nieuwe’ auto. Van dit percentage gebruikt 45 procent de app van Autoscout en 35 procent de mobiele website. Een relatief klein percentage (20%) maakt via de pc of laptop gebruik van de website.

Volgens Jurgen Vugts, directeur van het online occasionplatform, zijn deze getallen niet zo vreemd: “consumenten hebben tegenwoordig overal verbinding met het internet, waardoor men niet meer wacht tot ze thuis op de computer of laptop een auto kunnen opzoeken. Wanneer iemand geïnteresseerd is in een bepaald model zoeken ze gelijk allerlei informatie op, zoals de prijs en het aanbod. Deze trend zagen we al eerder opkomen, maar zet nu daadwerkelijk door.”

Het feit dat mobiele telefoons steeds mooiere foto’s kunnen maken zorgt ervoor dat de plaatsing van occasions op AutoScout24 steeds vaker met een smartphone wordt gedaan. Maar liefst 66 procent van de tweedehandsauto’s worden middels een mobiele telefoon geplaatst, terwijl het resterende deel (nog steeds) via de computer op internet wordt gezet. Om op de populariteit van de smartphone in te spelen, kun je nu via de app van AutoScout direct een foto van je telefoon uploaden. Dit moet het plaatsen van een occasion nog gemakkelijker maken.

Aan de hand van het onderzoek kwamen nog meer interessante feiten naar voren. Zo bleek dat de populairste dag om een tweedehandsauto online aan te schaffen de zondag was. Daarnaast wordt er gemiddeld 20 procent van de online aangeboden auto’s op zondag geplaatst. Volgens Vugt is hier ook een logische verklaring voor: “consumenten hebben in het weekend tijd om dit soort zaken te regelen. Vaak wordt de auto op zondag gepoetst, worden er foto’s gemaakt op een daarvoor geschikte locatie, waarna de auto vervolgens zondag op internet wordt geplaatst.”

Bron: automobielmanagement.nl

Autoscout

Wist je dat 1 op de 3 gebruikte auto's in Nederland een schadeverleden heeft?

Controleer Nu

Leave A Comment